wtorek, 27 lipca 2010

O tym skąd Fisz & Emade biorą sample.

W którymś z postów na początku pisałem o "Czerwonej Sukience" Fisza. Myślę, że warto zgłębić się w inne kawałki Braci Waglewskich, dlatego też pokusiłem o wyszukanie piosenek, z których DJ Emade skomponował 3 podkłady.
Na początek może coś z płyty, która nie dawała mi żyć w spokoju całą zeszłą wiosnę i wakacje (i dalej mnie prześladuje, oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu:)) Chodzi o płytę "Heavi Metal", pełną nawiązań do młodości braci i oldschoolowych bitów.
Zacznę od mojego faworyta z płyty, a może i całej twórczości Fisza Emade, czyli kawałka "Heavi Metal". Ile razy słyszę go w głośnikach, tyle samo razy przypominają mi się krakowskie Juwenalia, na których to Fisz & Emade grali koncert w 2009 roku:D Posłuchajcie i zwróćcie uwagę w podkładzie na powtarzający się w kółko fragment męskiego głosu.
Fisz & Emade - Heavi Metal


A teraz posłuchajcie tej piosenki:
The Electric Prunes - Holy Are You


Myślę, że nie trzeba wybitnego słuchu, żeby usłyszeć podobieństwo:D

Drugi kawałek, który wziąłem pod magiel to "Szef Kuchni". Tutaj już nie musiałem się wysilać w specjalne szukanie, bo od razu słychać skąd wzięty jest fragment podkładu.
Fisz & Emade - Szef Kuchni


I teraz hit zespołu AC DC - Hells Bells


Skoro płyta nazywa się Heavi Metal, to ciężko się dziwić, że i sample pochodzą z heavy metalu:)

Ostatni kawałek to już inna płyta, trochę inny również klimat. Kawałek, który od dawna nie znika z playlisty moich ulubionych, zatytułowany "Polepiony", z płyty Polepione Dźwięki. Idealny na skołatane nerwy.
Fisz - Polepiony


I piosenka z której zaczerpnięto sample do podkładu:
Miles Davis - Blue in Green


Kolejny posty już wkrótce. Pozdrawiam

0 komentarze:

Prześlij komentarz