czwartek, 21 kwietnia 2011

Kayah & Goran Bregovic & Iggy Pop

Witam pod dłuższej nieobecności. Do napisania posta skłoniła mnie spora ilość wolnego czasu i obejrzany wczoraj "Arizona Dream" Kusturicy (szczerze polecam:)). Nie był to mój pierwszy raz z tym obrazem, mimo to bawiłem się na całego. Bardzo dużym atutem dzieła Kusturicy jest niesamowita ścieżka dźwiękowa w bałkańskich klimatach, pozornie nie pasująca do krajobrazu amerykańskiej prerii, ale nadająca specyficzny urok. Muzykę skomponował nie kto inny, jak sam Goran Bregovic, wielki przyjaciel Kusturicy. Moją szczególną uwagę zwróciła piosenka, do której głosu użyczył Iggy Pop. Melodia okazała mi się znana z naszego rodzimego podwórka:

Goran Bregovic & Iggy Pop - Tv Screan


Oczywiście melodia znana jest nam z duetu Kayah & Bregovic. Uniwersalność bałkańskich melodii jest powalająca. Nie ważne czy Polka śpiewa o miłości, czy Amerykanin o ekranie telewizora - za każdym razem brzmią świetnie.

Kayah & Bregovic - To nie ptak


Goran Bregovic Kayah To nie ptak przez gerald_w-a

0 komentarze:

Prześlij komentarz