sobota, 3 kwietnia 2010

Luz Casal & Fisz

Jest wena, to trzeba pisać...:) Przypomniałem sobie o ciekawym fakcie, więc póki siedzi w moje głowie, przeleję go na klawiaturę.

Po raz drugi nawiąże do polskiego hip-hopu. Znany i lubiany Fisz, bo o nim tu będzie mowa, stworzył swego czasu(dokładnie to w 2000 r.) kawałek pod tytułem "Czerwona sukienka". Jest to chyba najbardziej rozpoznawalny wśród szarych mas utwór młodego Waglewskiego. Podkład do "Czerwonej sukienki" zrobił brat Fisza - Emade. Sam kawałek jest pod względem tekstowym jak i muzycznym świetny w każdym calu.



I nie doszukiwałbym się w tym niczego nadzwyczajnego gdyby nie pewien wieczór z filmem Almodovara. Oglądając "Wysokie obcasy" usłyszałem znajomą mi gitarkę i w pewnym momencie już myślałem, że usłyszę za moment "Czerwoną sukienkę". Tak się nie stało, usłyszałem za to przepiękną hiszpańską balladę. Od razu sprawdziłem, co to za kobiecy głos i okazało się, że to hiszpańska piosenkarka Luz Casal. Piosenka nosi tytuł "Piensa En Mi" i także jest coverem innego wokalisty.



Jak się okazuje cały podkład do "czerwonej sukienki" prawie w całości składa się z jednego sampla przewijającego się non stop. Po przesłuchaniu obydwu kawałków nietrudno to wychwycić.
Ciekawa sprawa - drugi polski wykonawca inspiruję swój podkład kawałkami z filmów europejskich reżyserów. Jeśli jednak te inspirację i zapożyczenia mają dalej w ten sposób, to ja nie mam nic przeciwko a jestem nawet za:)

0 komentarze:

Prześlij komentarz