piątek, 24 września 2010

Mike Oldfield & Urszula

Chciałbym dziś porównać dwa kawałki. Mam wrażenie (nie tylko ja, patrząc po komentarzach na youtube), że Urszula bardzo inspirowała się nagrywając kawałek "Malinowy Król" twórczością Mika Oldfielda.. Chociaż to raczej nie Urszule należy winić, a bardziej Romualda Lipkę, który komponował muzykę do piosenki. Najpierw posłuchajmy polskiego hitu z 1984 roku, a później oryginału.
 Urszula - Malinowy Król


Warto wsłuchać się w "Moonlight Shadow",piosenkę wydaną w 1983 roku, czyli zaledwie rok wcześniej niż "Malinowy Król". Kawałek zaśpiewała szkocka wokalistka Maggie Raille.
Mike Oldfield - Moonlight Shadow


Nie jest tu rzucająca się w uszy przeróbka, ale wyraźnie słychać podobieństwa w refrenach. Gitara, która nadaje melodię też jest bardzo podobna. Nie ma to jak sprawdzony i przetestowany pomysł na hit:)

3 komentarze:

  1. 'Malinowy król' - lubię to właśnie przez ten oldfieldowski klimacik. Teledysk beznadziejny, ale czego wymagać od tamtych czasów... ;)
    A co do podobieństwa, bardziej kojarzy mi się z "Man In The Rain", oczywiście Oldfielda.
    h.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak Nirvana ukradła księżyc, czyli Killing Joke - Eighties vs. Nirvana - Come As You Are
    Pa? Pierre!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie rzucająca się w uszy przeróbka? jak byłam mała, to zawsze te dwie piosenki mi się myliły :D

    OdpowiedzUsuń